Του
Περικλή Χούρσογλου
Ο καθρέφτης πίσω απ’τον καθρέφτη
Τρείς άνθρωποι καθημερινοί, τρείς απλοί κόσμοι αποδεσμευμένοι από καλαίσθητες στιγμές και ωραιοποιημένες εικόνες αποτελούν το γοητευτικό κινηματογραφικό γαϊτανάκι του Περικλή Χούρσογλου σε αυτήν την ταινία. Στρέφοντας ένα μικρό αλλά δυνατό προβολέα πάνω στα πρόσωπα μα πιο πολύ στα μάτια του καθένα τους, ο σκηνοθέτης σκιαγραφεί αβίαστα την ασύλληπτα στενόχωρη αλλά ταυτόχρονα άπλετη μοναξιά που νιώθουν οι ήρωες του.
Ο Χρόνης(Γιάννης Καρατζογιάννης) που πάντα φεύγει με το φορτηγό του, σαν έναν ανώδυνο τρόπο να μένει μακριά από τις δεσμεύσεις. Η Ελευθερία(μια συγκλονιστική Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη) που ψάχνει άλλο ένα ζευγάρι μάτια να καθρεφτίσουν τη δική της ανάγκη για στοργή και αφοσίωση. Η Βάλλια(Εκάβη Ντούμα), μια ανήλικη που θέλει να ξεφύγει από το χωριό που μένει, μα πιο πολύ από την απομόνωση που της κληροδότησαν δύο γονείς απόντες. Ανάμεσα τους θα δημιουργηθεί μια συνθήκη παράλληλη και απάνθρωπη, σκάβοντας ο καθένας το δικό του βρώμικο χώμα, φέρνοντας τελικά στην επιφάνεια τους κύριους ρόλους που όλοι κάποια στιγμή παίρνουν. Του θύτη ή του θύματος.
Σινεμά του ρεαλισμού και διάλογοι διαποτισμένοι με την αστείρευτη πεζότητα των απλών ανθρώπων που κατοικούν δίπλα μας πέρα, τα Μάτια από Νύχτα αποτελούν μια διακριτική σπουδή πάνω στην αμφιθυμική διάσταση του ανθρώπου, την εξουσία που έχει ο οποιοσδήποτε να κατακλύζει τους άλλους κάνοντας κατάχρηση των αισθημάτων και των αναγκών τους και από την άλλη να τους χρειάζεται για να επιβεβαιώνει ο ίδιος τις εμμονές και τις φοβίες του.
Άλλη μια ταινία της οποίας η δύναμη έφτασε μέχρι τα βραβεία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης παίρνοντας 3 συνολικά(Γυναικείου Ρόλου, Β’ Γυναικείου Ρόλου και Γ’ Βραβείο Καλύτερης Ταινίας), γυρισμένη σε Ελλάδα και Γαλλία και ένας σκηνοθέτης του οποίου ο λόγος και η ματιά καταφέρνουν να μείνουν πεισματικά μακριά από σεναριακές ιντελιγκέντσιες και νοήματα που αφορούν μόνο τους ίδιους τους δημιουργούς και τους στριφνούς θεατές τους φέρνοντας τον Περικλή Χούρσογλου μαζί με τον Νίκο Γραμματικό στους σκηνοθέτες που στρέφουν την κάμερα εκεί που χρειάζεται: Στον πραγματικό κόσμο.
By Rory
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου