Δευτέρα, 18 Απριλίου 2011

D E B T O C R A C Y


Των
Άρη Χατζηστεφάνου και
Κατερίνα Κιτίδη


“F**k you…I won’t do what you tell me”
Η Τέχνη υπήρξε πολλές φορές η μόνη οθόνη όπου η πραγματικότητα αποτυπώνεται στα πραγματικά της μέτρα και μεγέθη. Αφήνοντας πίσω κάθε προσπάθεια φίμωσης ή απόκρυψης εναλλακτικών απόψεων από τα κανάλια και τους ιδιώτες αντιπροσώπους τους, το DEBTOCRACY των Άρη Χατζηστεφάνου και Κατερίνας Κιτίδη, αποτελεί μια ισχυρή και έντιμη δημιουργία, εκ διαμέτρου αντίθετη με το άνετο μούδιασμα που προσφέρουν όλα τα υπόλοιπα Μέσα σε ότι αφορά την οικονομική κατάσταση-δολοφονία της χώρας.

Μέσα στα 114 λεπτά που διαρκεί το ντοκιμαντέρ αποδομείται όλη η τεχνητή μυθολογία περί προσπάθειας των κυβερνόντων να πλασάρουν μια λύση που άμεσα από την περασμένη χρονιά άρχισε να αφήνει τις τρομακτικές της συνέπειες σε κάθε κοινωνικό και ανθρωπιστικό επίπεδο. Το σημείο στο οποίο το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ αποδεικνύεται να είναι κάτι παραπάνω από ένα καίριο σχόλιο, εφάμιλλο του εξίσου καταπληκτικού  «ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ: Η ώρα της κρίσης» του Φερνάντο Πίνο, είναι η ιστορική αναδρομή και ταυτόχρονα η ιστορική απόδειξη του τρόπου που δρομολογήθηκε η επιβολή της αντισυνταγματικής πραγματικότητας πάνω σε πολλές χώρες όπως στην Αργεντινή του «σοσιαλιστή» Μένεμ και τον Ισημερινό του Γκουτιέρες.

 Με απόλυτες εικόνες παρηκμασμένης καθημερινότητας, συχνές σε πολλές πόλεις της χώρας πια, από την Κρήτη μέχρι τη Βόρειο Ελλάδα, το ντοκιμαντέρ των δύο δημιουργών δίνει τροφή για σκέψη και πιο σημαντικό, τροφή για δράση αφού το σενάριο δε μένει μόνο στην αποτύπωση της στυγνής πραγματικότητας αλλά προχωράει και σε παραδείγματα ορθής κοινωνικής αντίδρασης με γνώμονα τη συλλογική οργάνωση και τη σωστή πολιτική βούληση.

Φτιαγμένο με τα υλικά της Αλήθειας, αφήνοντας την μόνη να διηγηθεί και να περιγράψει την κατάσταση, το DEBTOCRACY αποτελεί ένα στιβαρό κινηματογραφικό αποτύπωμα μιας χώρας που βιώνει τη χειρότερη οικονομική και πολιτιστική της έκπτωση(η σκηνή όπου ο Διονύσης Σαββόπουλος χορεύει μαζί με την Άννα Βίσση στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων αποτελεί από τώρα κλασσική!) μετά την Δικτατορία, με τη διαφορά ότι τώρα ο εχθρός είναι κρυφός, κλεισμένος μέσα σε ένα Πανοπτικόν περιμένοντας το μέρος που θα χρειαστεί να κριθούν όλα…
…ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ.

By Rory
  
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΕΔΩ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πρόταση εβδομάδας: BABY DRIVER

Ένας χαρισματικός, νεαρός οδηγός ληστειών (Ansel Elgort) αφήνεται στους ρυθμούς του δικού του soundtrack και γίνεται ο καλύτερος στην...